مرده ، گاهی فردیست که تو را ترک میکند

مرده ، گاهی فردی ست که تو را ترک میکند .



روزی شیوانا در گذر از کوچه های دهکده مرد جوانی را دید که کنار رودخانه با خشم و عصبانیت سنگهای درشت و ریز را با خشونت به آب پرت میکند . انگار از خودش از زمین و از زمان و از کسی شاکی بود .


شیوانا به نزدیکش رفت و گفت :"علت خشمت چیست ؟"


و جوان که با دیدن شیوانا ارام گرفته بود ،گفت:" زنی را دوست میداشتم از دل و جان ، و تمام جوانی و عشقم را به پایش ریختم فارغ از اینکه او از همان ابتدا با من روراست نبود و من این را متوجه نبودم از بس عاشقش بودم ،  گرچه او نیز به دروغ به من عشق میورزید .


حالا او مرا ترک کرده ، و من هنوز در عشقی که به او داشتم در سوز و گدازم شب و روزم شده دعا تا او نیز با من روراست شود و عشقش به من حقیقی ! 


شیوانا که با دقت به او گوش میداد گفت:" 

تو در دنیای خودساخته ی خودت که به ان اعتباری نیست زندگی میکنی و از دست و پنجه نرم کردن با دنیای واقعی فراری هستی ! بهتر است دلیل این همه سادگی را در خودت بیابی تا در انتخاب بعدی ات دنیای دلبخواهت را با فرد مورد نظر واقعی ات بیافرینی ،

نه اینکه در خواب و خیال بسر ببری ."


مرد جوان ،که حالا عقلش سرجایش آمده بود پاهایش را به داخل اب فرو برد و اجازه داد آب به او ارامش دهد .


@Hebrahimifard


@ShivanaNevisi

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.